Sunday, January 20, 2013

:: ambil tahu ::

Dalam hidup ni, kita kena keluar dan lihat apa yang sedang berlaku disekeliling kita.. 
Ambil tahu sebanyak mungkin.. Tak salah. Jadi berani. :D

Hidup kita ni terlalu singkat untuk rasa semua pengalaman yang orang lain rasa..

Maka, tak perlulah kita tunggu something jadi kat kita, baru timbul rasa nk belajar atau menyesal.. 

Tengok orang lain, lihat alam.. 

Bila hatimu resah dan gundah, lihatlah langit ciptaanNya.

Setiap sesuatu itu ada pengajarannya kalau kita berfikir..

Bila bercakap tentang belajar dari pengalaman itu bukan bermaksud belajar dari pengalaman kita saja.. 
belajar dari pengalaman orang lain juga.. kerana adakalanya kita tak mampu mencapai sehingga ke tahap mereka..

Namun, apa yg dia silap, jangan kita ulang.. Apa yang dia betul, jangan malu segan nak tiru.. 

Dan sebaik-baik  insan yang kita kita nk tiru ialah RASULULLAH sallahualaihiwassalam..

Allahummasolli'alaMuhammad! :)..


p/s: aku rindu dan cinta padamu Rasulullah SAW. moga diberi peluang bertemu denganmu lagi, Kekasih. 

‎"Allah sedang berbicara dengan awak, dengan bahasaNya yg trsendiri"

Bila hati penuh dengan cinta selain dari cinta Dia, pada masa tu lah hati akan jauh dengan Dia

Jauh dgn parents boleh tahan, tapi kalau jauh dgn Dia pun masih boleh tahan, tak lama dah la tu hati tu

Hati yg mati, nak tanam kat mana?

Hati yg mati, mereput dalam tuan empunya

Busuknya bangkai boleh tutup hidung

Busuknya jiwa?



Kekadang hati saya berbisik, bila ada kata hati di saat saya cuba membuat keputusan atau tindakan, semuanya terhenti. ambil masa untuk memahami sebabnya saya rasakan sebenarnya rasa hati ini adalah datang daripada Allah jua. Kerana Dia yang lebih mengetahui apa yang berlaku.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku di sini..

Aku mula mencari titik mula. Aku mencari rahmat dan belas ehsan-Nya. Aku mencari kasih-Nya yang sempurna. Dan aku merasakan hati dan jiwa mula bersatu dengan diri yang hilang tadi, mulai tenteram.