Monday, October 29, 2012

:: redha ::


Meredhakan, sangat membantu untuk membuatkan
hari-hari kita sentiasa cerah :)
Di saat kamu khilangan kekuatan sebutlah

'lahaulawalla quata illah billah'..


kerana sesungguhnya Allah, aku berpegang kepadaMu

Easy to forgive easy to forget like if you want Allah to do this for you. Do it for others first

:: A gift ::



Terima kasih ukhti Nor Amirah. baru sekejap sahaja kita berkenalan. 
Tetapi da dapat hadiah istimewa. :) *terharu.

InsyaAllah, saya akan sentiasa mendoakan agar SenyumDesignStudio sukses selalu dan dipermudahkan usaha yang dilakukan..

Thursday, October 18, 2012


Tetapi kadang-kadang tindakan dan kata-kata kamu tu buat ana takut untuk berukhwah.
Buat ana rasa tak layak... T_T


Diam itu adalah lebih baik. 


Namun, andai terlebih 'berdiam' dari 3 hari dianggap memutuskan sillaraturrahim.
bagaimanakah??
[insan tersepit]



Wednesday, October 17, 2012

:: Trust ::


dont talk about trust when you dont understand the meaning of
TRUST


:: dont forget ::




____________________________________________________________________________

setiap saat dalam hidup adalah 'peperiksaan dari Tuhan'...
berjaya atau gagal bukan ukuran...
yang penting sejauhmana kita berusaha untuk lulus cemerlang...
dan sejauhmana kita bersedia menerima apa juga hikmah yang ingin disampaikan Tuhan...

akhirnya nanti, yang menang adalah mereka yang sabar, redha dan syukur atas apa jua keputusan Tuhan...
dan yang kalah adalah mereka yang merasa kehebatan diri bila menghadapi kejayaan, dan berputus asa bila berdepan kegagalan...

Sometimes we love things that we can’t have. Sometimes we want things that are not good for us. And sometimes we love what Allah does not love. To let go of these things is hard. Giving up something the heart adores is one of the hardest battles we ever have to fight.So in letting go, the answer lies in love. Fall in love. Fall in love with something greater. Fall in love with the Real thing. See the Mansion.


__________________________________________________________________


Dont ask for love when they dont want to give it to you.
Sometimes they think that we dont deserve them.

if you keep on doing, you'll regret it sooner or later.
dont break your heart with this small things ok






#LOVE is actually starts from FRIENDSHIP. And Allah gives us LOVE. They forgot that.

Only we can make the magic happened

Monday, October 15, 2012

::


i want to go somewhere quiet and peace. :))

#photoshoot

:: The Result is ::


andai kata dan tingkah lakuku hanya menyakiti hati kamu, maafkanlah.
kalau tak mampu, nyatakanlah.. 
supaya tak lagi hati kamu sakit lagi.

akan ku kurangkan percakapan.
akan aku batasi perlakuan..



the result is :

You WIN. I'm Lose



selebihnya.. Terpulanglah~ T_T.

#umaknawakkutnutukatuka

Sunday, October 14, 2012

19/35....

12/25...




i thought i can win it. but it affect me.
deep :'(

:: kamu ada dia ::


carilah yang dapat menenangkan dan menyelesaikan masalahmu :)


#the end






diriku tak mampu seperti dia. Biarlah dia yang membantu.



Maaf. dengan membisu kurang kata-kata / tingkah laku dari diri ini yang menyakitkan hati insan yang lain.

Saturday, October 13, 2012

:: nak jadi baik? ::


copy and paste.

"belum beriman seseorang itu, sekiranya tutur kata dan tingkah lakunya, 
menyakitkan hati saudaranya"


#Astaghfirullah.. tears

yes,i'm not prefect enough...i admit...but i'm still learning..












Ya Allah, bantulah aku dalam menjadi orang yang beriman.
♥ Pinjamkanlah kekuatan semangat pada teman yang memerlukan meskipun saat itu kau sendiri sedang lemah.

♥ Sandarkan bahu buat sahabat yang kesedihan meskipun saat itu kau sendiri kau sedang menangis.

♥ Bersedekahlah kepada yang memerlukan infakmu meskipun saat itu kau sendiri sedang kesempitan..


♥ Luangkan masa untuk mendengar bicara sahabatmu yang mungkin ada masalah walaupun kau sendiri sedang menanggung beban masalah yg payah untuk dipikul..

♥ Hakikatnya bukankah manusia itu pendosa dan sering lupa.

♥ Hakikatnya menasihati dan membantu org lain bermakna kau sedang menasihati dan membantu diri sendiri.

♥ Aura positif tidak datang jika tiada charge negatif yg menarik.

♥ Dan kebaikan itu menghapuskan keburukan. InsyaAllah..

:: Ambillah ::


mbillah waktu untuk BERFIKIR,

itu adalah sumber kekuatan...



Ambillah waktu untuk BERMAIN,
itu adalah rahsia dari masa muda yang abadi...


Ambillah waktu untuk BERD0A,
itu adalah sumber ketenangan...



Ambillah waktu untuk BELAJAR,
itu adalah sumber kebijaksanaan...



Ambillah waktu untuk MENCINTAI dan DICINTAI,
itu adalah hak istimewa yang diberikan Tuhan...



Ambillah waktu untuk BERSAHABAT,
itu adalah jalan menuju kebahagiaan...



Ambillah waktu untuk TERTAWA,
itu adalah muzik yang menggetarkan hati...



Ambillah waktu untuk MEMBERI,
itu adalah membuat hidup terasa bererti...



Ambillah waktu untuk BEKERJA,
itu adalah nilai keberhasilan...



Ambillah waktu untuk BERAMAL,
itu adalah kunci menuju syurga...



Tanda Orang Bijaksana Ialah Hatinya Selalu Berniat Suci;
Lidahnya Selalu Basah Dengan Zikrullah;
Matanya Menangis Kerana Penyesalan (Terhadap D0sa);
Sabar Terhadap Perkara Yang Dihadapi
Dan Mengutamakan Akhirat Berbanding Dunia...


:: =D ::


Saya redha. kerana dengan redha saya turut bermuhasabah.


#ayuh baiki diri. tingkatkan iman.

:: Cerita kelakar pagi sabtu.

Assalamualaikum semua. sihat? alhamdulillah kerana masih lagi diberi kesempatan untuk bernafas pada pagi ini. Pagi ini sebenarnya  saya nak kongsikan cerita yang kelakar tapi benar.


GF dan BF

Gf : "hai syg..buat pe tu ? Dh makan ?"

Bf : "hai dear .. Belum makan lgi..lapar la.. :( "

Gf : "alah kesiannya.! Kenapa tak makan lgi ?"

Bf : "penat lah syg .. Kalau you ada kan best..boleh masakkan utk i.."

Gf : (tersipu malu..)"tu lah..kesian you..:'(

Mak : "Kesian...kesian !" aku yang duduk 1 rumah dgn kau ni tak penah plak nk tanya aku dh makan ke belum." "Pegi basuh pinggan mangkuk kat dapur tu! Pemalas betol."

Generasi masa kini...

hehe.. realiti kan? cube angkat tangan sape yang pernah macam ni? eh,eh, ada yang macam nak angkat tangan tapi malu2 pula.. takpe. you dont have to be shy. Kelakar kan cerita ni. :D

tapi cuba kita tengok ,inilah realitinya, kita banyak mengambil berat akan bf/gf kita berbanding dengan orang yang dekat dengan diri kita, kita sms/call gf/bf kita berkali-kali dalam sehari tetapi berapa kali kita call mak,ayah, adik, abang, kakak?? kira-kira.. Cukup tak sebelah tangan. Kalau tak, cubalah muhasabah diri. Itu belum dikira berapa kali kita mengingati dia berbanding Dia yang Maha Esa dalam sehari.

Selalu kita dengar,
[penafian]





 "tapi kami dah berjanji nak kahwin nanti, da bertunang pun. Salah ke mesej-mesej macam ni, nak jumpa selalu tak bley. agipun kan tak baik selalu keluar berdua-duaan. Kami nak Allah meredhai perhubungan kami sehingga ke syurga sana.."








alhamdulillah, bagus niat itu. tapi sedarkah kita bahawa Allah itu suka dan cinta kepada kita bila mana ibu bapa kita cinta dan sayang akan kita, tapi bayangkan macam mana kalau ibu bapa dapat tahu anaknya lebih banyak bertanyakan khabar orang yang belum tentu status halal bagi dirinya. Sedangkan dia hanya menelefon/ sms sebulan sekali dua. Pasti sedihkan??  Marilah sama-sama kita muhasabahkan diri.

Bagi saya, bercinta itu tidak salah, bermesej itu tak salah tapi jangan ada melampaui batas. Jaga batas dan syarak. Islam itu indah. =D





Ya, memang dia cintakan kita dan ingin berkahwin dengan kita. Tapi cuba seimbangkan. Jangan terlalu menjaga dia sehingga terlupa Dia yang lebih Besar dan keluarga..





Nasihat dari temanku,


nak didik AKAL, kita perlu TAHU. 
mari, lengkapkan diri dengan ilmu!

nak didik HATI, kita mesti MAHU.
mari, sentiasa berniat untuk melakukan amalan kebaikan!

nak didik NAFSU, kita harus MAMPU. 
mari, kuatkan semangat untuk melawan diri sendiri!
...and that's the biggest challenge...




#cintaitusuci.jangannodaiiadenganmaksiatdandosa.

Thursday, October 11, 2012

Allah jualah sebaik-baik Pemujuk ^_^

Friday, October 5, 2012


Ana uhibbuki fillah ♥

# BFTJ, InsyaAllah.



do you really know the meaning it bring behind it?

its deep ^_^

Wednesday, October 3, 2012

:: happy ::

A : The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything!

B: yes.
but it takes us bravery to actually do this. 

the message that i still kept in my phone. sometimes when i re-read the sms, it make me smile. but thinking and experience of what i going through now its not easy. just like you said.

 People always talk behind our back. Friends always lose when in a game with special person. A mistake make delete the thousands deed done. People reject us without any explanation. People ignore us.  A friend backstabbing a friend. a friend leaves you for a new one. and someone make you angry. 


all  of these make you ................ (blur).........
but out of all sometimes we just need to sit, have our own time, without anyone else, to think! think about what should we do, what should we change, and what should we improve! sit and gain spirit back...
think...

..................

why Allah send me here? and thats what i do when i'm down..

there's a reason why :)



Ya Allah, please ease everything for my best friend Engku Farahah and her collegues. :)
thank you Allah.


Tuesday, October 2, 2012

:: sedekah ::

Assalammualaikum wbt. Apa khabar semua? Harap smuanya sihat.kalau sihat kita ucapkan alhamdulillah, kalau tak sihat, ucapkanlah juga alhamdulillah kerana Allah memberikan peluang kepada kita untuk membersihkan diri dari dosa dan supaya kita rasa dekat denganNya.

sebenarnya nak kongsikan satu cerita tetapi rasanya elok lah semua baca sendiri di sini. [link].
tersentap jiwa. titisan air panas mula mencari jalan keluar.

sedekah itu amal jariah. tak perlu banyak. mungkin sebagai student kita tak mampu buat macam ni, sebab duit yang ada sekarang pun sekadar mencukupi. kekadang tak perlu banyak biarlah sedikit namun dengan hati yang ikhlas. Bantulah yang termampu.

pesan seorang sahabat:
 fafa, semua yang kita ada adalah pinjaman daripada Allah, jangan pernah sombong atau kedekut.kalau ada yang meminta pertolongan, bantulah yang terdaya. jangan marah atau benci. Guna nikmat ni untuk bantu orang. :) [dia tersenyum]


bila terkenang kata sahabat, hati diruntun rindu. banyak nasihat-nasihatnya yang saya jadikan pegangan dan pedoman.

ya, siapalah kita untuk berbangga diri, untuk berasa sombong, untuk berasa marah dengan yang lain. Semua yang kita ada adalah milikNya. Gunakanlah tenaga yang ada untuk membantu yang lain. bantu ibu bapa, teman-teman dan mereka yang memerlukan pertolonganmu. Jangan pernah mengeluh. Niatkan kerana Allah, insyaAllah dipermudahkan.


Sungguh, saya berasa senang andai ada yang meminta pertolongan. Tak pernah rasa ini menyusahkan. :) saya rasa bahagia dapat membantu. biarpun tak pernah meluahkan bahagia itu kecuali sekarang ;p dan kepada best teman eva. EFEO. lagipun, tenaga yang saya ada Allah yang punya. sehinggakan bila tidak ada yang meminta, saya yang pergi mencari. :) sebabnya hati saya perlukan pengisian.


Monday, October 1, 2012

:: I have Him, always ::

if u believe Allah loves u more than anyone, He will love u more than anyone, 
if u believe Allah can forgive all your sins, He will forgive all your sins,
if you believe Allah will reward you and enter you to jannah,
He will not betray your faith in Him, 

Allah will InsyaAllah, answer your doa and enter you to Jannah.. InsyaAllah

keep me strong in life

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku di sini..

Aku mula mencari titik mula. Aku mencari rahmat dan belas ehsan-Nya. Aku mencari kasih-Nya yang sempurna. Dan aku merasakan hati dan jiwa mula bersatu dengan diri yang hilang tadi, mulai tenteram.