Thursday, March 31, 2011

:: Program khidmat Bakti Siswa ::

salam. Lame rasenya ana tidak mengupdate tentang life in IpG. Inipun ana sempat berblogging sebentar sebelum pergi ke program anak angkat di Lubuk Lesung. Takde klass arini. Jadi kemas2 barang kemudian bloggingg.... ^^


Perasaan : Excited + cuak + sejuk menggigil2. First time buat program anak angkat di pantai timur. Mak dan ayah angkat, nantikan kami di sana.

sekarang dengan musim hujan d Terengganu ni, membuatkan ana sejuk sampai ke tulang.InsyaAllah, kami 7 Unit [Math 1, Math2, PAi, KS, PK, BM, TESls] akan tiba nanti. :))



selamat tinggal Epilogku.. nanti ana update cerita terbaru dan moga mendapat ilham bagi menyiapkan KCH jilid 1. ^^ k. jumpa lagi sabtu ni. salam

:: Tersedarnya aku ::

kehidupan ini hanya sementara dan milikNya

sekarang aku baru mengenali siapa diriku sebenar....
ade seorg itu yg telah menyedarkan aku 
tentang kehidupanku, perasaanku, jiwaku, fikiranku, kebahagiaanku...
Terima kasih Ya ALLAH kerana memberiku peluang untuk aku mengenal ciapa diriku sebenar...
di sebalik kedukaan yang Kau hadiahkan..
terselit seribu makna yang besar dalam hidupku....

Dengan bersahabat aku temui kegembiraan dan kesetiaan

Demi mengejar cita-citaku

:: Alhamdulillah, akhirnya ::

Ketenangan yang dicari akhirnya dah ana jumpa. Girangnya hati tak terkata. namun walauapapun, ana bersyukur ke hadrat Ilahi kerana akhirnya dah siap hantar assignment MTE 3101 Knowing Number. Kini misi untuk yang seterusnya.

sememangnya memang tidak dapat dilupakan tentang proses nk siapkan tugasan projek ini, mcm halangan mendatang. Dengan kamera tidak dapat baca memori card sehinggalah kamera tidak lagi dapat berfungsi kerana charger battery rosak [xde battery la..hehe]..
Kiranya menitiskan air mata gembira juga ana tadi sambil tersenyum kerana terkenangkan suasana sekolah.. Rindu la pla budak2 ni...



banyak juga duit yang digunakan. kena berjimat cermat la nnt.. hehe...k2.. got to go. Masih banyak keje menanti.:)


Sunday, March 27, 2011

:: KCH 6 : Not giving Up ::





"it's not that I'm so smart, it's just that I stay with problems longer "

"Don't be discouraged. It's often the last key in the bunch that opens the lock. "

"It does not matter how slowly you go so long as you do not stop"


==========

bukannya aku kuat, bukan juga insan yang terhebat,
aku mengakui diri ini insan yang lemah, yang selalu sahaja berbuat salah..
hati ini sentiasa bermuhasabah.. bagi memperoleh kembali keadaan yang aku rindukan..
keadaan pada masa itu.. masa yang sudah berlalu.
 
Dugaan dan cabaran muncul dalam pelbagai bentuk yang tak diduga..
kadang2 ingin sahaja aku mengalah dalam menghadapinya tetapi
aku sedar bahawa niat dihatiku hampir terbabas.. aku terlupa bahawa aku mengenalinya kerana Dia yang menemukan aku dan si dia. Kerana sesungguhnya Dia lebih mengethaui segalanya... 
 
Pujukan kepada hati : maka, jangan berhenti berdoa dan bertawakkal

sudah tentu, jangan berhenti usaha sehabis daya

dalam apa jua

Insyaallah moga keadaan kembali kepada asalnya.
Aminnn...



p/s: tidak mahu yang lain derita kerana diri yang lemah ini. ;(

:: KCH 5 : Aku ada kawan ::


Aku ada kawan. Perempuan. Beberapa bulan yang lepas, dia telah disahkan oleh doktor bahawa dia menghidap satu penyakit ni. Disebabkan ketidakseimbangan hormon tertentu dalam badan.

'kamu sepatutnya datang enam bulan yang lepas, ' kata doktor

Maka, dia terpaksa makan macam-macam ubat. Tabah nya dia, sebab dia tak pernah merungut dan mengeluh. Tak pernah sedih di depan kami-kami. Bila bercerita, relaks je. Cool. Berat mata kami yang memandang, berat lagi bahu dia yang memikul. Kami yang mendengar ni air mata dah bergenang dah. Dah jadi sebak. Sampai satu tahap, dia pula menghiburkan hati kami.

Tapi aku tahu, di belakang kami, dia ada juga nangis. Tapi sikit dan sekejap je. Sebab susah nak tengok dia menangis. Kecuali sekali, ketika kucing kesayangannya di kampung sudah mati. Oh ya, dia pencinta kucing. Aku anggap kucing-kucing dia mati sebab rindukan tuannya. sebab rindukan dia. Sebab masa tu kami sama-sama sekolah asrama penuh [ di utara sne]


Dia antara yang paling sayang. Kalau nak diikutkan bahasa cinta mahupun sayang, aku telah meletakkan hati dan sayangnya aku pada dia. Pada masa itu hati aku sudah mengatakan bahawa dialah shabatku dunia akhirat. Tetapi yang paling aku kesalkan, aku lambat 'detect' tanda-tanda yang dia sedang sakit. Kalau perasan pun, aku tidak terfikir bahawa sudah sampai macam tu. Bila baca results dia yang terdiri daripada bermacam-macam test, aku beristighfar panjang-panjang. Betapa aku ini kawan yang kurang sensitif dengan orang-orang sekeliling. Aku juga menyesal, sebab tidak menjadi orang pertama dalam teman dia pergi jumpa doktor, cek darah atau tolong belikan ubat di farmasi.

Ni lah di antara kawan yang aku sayang sampai akhirat, yang sangat-sangat redha dengan ketetapan dan ketentuanNya. Aku berharap aku akan lebih berusaha dan beramal untuk masuk syurga, supaya nanti dapat jumpa dia.

awak, saya sayang awak.

'Dugaan yang berat, untuk hamba-hamba Dia yang hebat'

so true.


Jadi mulai dari itu, aku mula mengambil berat akan rakan disekeliling aku terutamanya bagi teman yang aku panggil rakan mahupun sahabat. Aku kini bukan lagi diri dulu yang sekadar berkwan dan tidak peka akan keadaan teman2.. Aku mahu menjadi seperti dia. Yang mana selalu menemani aku dikala aku kesunyian, menasihati aku,memotivasikan aku tatkala aku berputus asa, yang memarahi aku bila aku tidak ingin mencuba. Tapi kini aku tak mengerti bagaimana ada sesetengah pihak yang mempermainkan2 nilai sebuah persahabatan atau ukhwah itu. Bagi aku, ukhwah ini adalah lebih suci daripada 'cinta'  yang selalu membutakan manusia Sememangnya mereka yang begini sebenarnya tidak pernah merasai bahagia sebenarnya iaitu kasih sayang dari seorang sahabat yang sejati




aku mahukan yang sebaliknya

=====



Hargailah apa yang ada, sebelum kita menyedari bahawa kita sudah kehilangannya buat selamanya

p/s : Ana rasa, hari ni nak tulis blog je.Nak tulis semua benda yang ana telah rakam dalam peti memori.

Saturday, March 26, 2011

:: KCH 4 : Bila hati mula memberontak ::

Alangkah Indahnya Kalau boleh Dipadam..




Tulis entri panjang berjela, siap dah mula mengarang dalam kepala sebelum tulis. End up, tulis. Kemudian, backspace sampai habis. Kadang-kadang yang tinggal hanya noktah, koma, pembuka kata atau tiada apa-apa.

Tulis entri pendek pun sama. tulis sepatah, dua patah, tiga patah. Puas hati. Post. Sepuluh minit dah rasa tak sedap hati. 'aaa, entri ni mungkin banyak orang akan baca'. delete delete delete.

tak kisah la yang membaca adalah mereka yang sengaja singgah mahupun yang tidak sengaja. kalau yang ditulis itu boleh menambahkan iman mereka dan juga iman aku, maka beruntunglah. Andai sebaliknya, maka rugilah. Yang paling rugi, dah tentu aku. Sebab aku yang menulis. habis tenaga memerah otak untuk mengarang [mse lapang]. Masa pun berlalu begitu sahaja, meninggalkan aku.

Tulis blog. Andai kau tulis untuk memperingatkan diri kau dan disertakan dengan niat untuk memberi manfaat kepada mereka yang membaca, mudah-mudahan Allah akan memberikan ganjaran yang setimpal. Setimpal dengan apa yang kau niatkan.

Kalau lah dosa yang dicatatkan oleh malaikat dalam 'kitab kiri' itu boleh dipadamkan, boleh di back space, boleh di delete seperti entri blog, status facebook, twitter dan sebagainya, supaya orang lain tidak tahu, tidak nampak, tidak 'dapat baca', alangkah bagusnya

Tetapi tak akan lah. tak mungkinlah. mustahil lah. Kerana semuanya, telah, sedang dan akan sentiasa direkodkan.

Aku pernah baca satu hadith ini, tak ingat riwayat siapa yang mengatakan bila orang itu berbuat dosa, kemudian diikuti amalan-amalan baik, maka dosa-dosanya itu akan dipadamkan seberapa banyak amalan baik yang dia telah lakukan [betapa lemahnya diri ini dalam mengingati, adakah kerana terlalu banyak dosa]
Untuk diri, bila hati dah tak sedap hati buat dosa tu, cepat-cepat lah istighfar yea hati. Dan jangan lupa diikuti dengan amalan-amalan yang menguntungkan engkau di hari akhirat kelak.


p.s: sedihnya tengok orang-orang zaman sekarang [mungkin juga diri ini] yang macam berbangga-bangga bila buat buat benda yang tak berapa best untuk ditunjukkan........ noktah akhir

:: There's only one : GOODBYE! ::

You have my words. Finally its reach the end.
I would call you "no one" starting today 'till the end of the world for me. Thank you.


Others also have feelings, not only you. So, pleasE.. Please dont be selfish. 
There is no use in life.
 
Secondhand Serenade - Goodbye

It's a shame that it had to be this way
It's not enough to say I'm sorry
It's not enough to say I'm sorry
Maybe I'm to blame
Or maybe were the same
But either way I can't breathe
Either way I can't breathe
All I had to say is goodbye
Were better off this way
Were better off this way
I'm alive but I'm losing all my drive
Cause everything we've been through
And everything about you
Seemed to be a lie
A guiltless twisted lie
It made me learn to hate you
Or hate myself for letting it pass by
All I had to say is goodbye
Were better off this way
Were better off this way
All I had to say is goodbye
Were better off this way
Were better off this way
And every, everything isn't only
What it seemed so hold these
Words that you never told me
Its time to say goodbye
Its time to say goodbye
Its time to say goodbye
Goodbye
Bye
Take my hand away
Spell it out
Tell me I was wrong
Tell me I was wrong
Take my hand away
Spell it out
Tell me I was wrong
Tell me I was wrong
Take my hand away
Spell it out
Tell me I was wrong
Tell me I was wrong

p/s: Caunselor please. T__T

Saturday, March 19, 2011

:: Buat renungan ::

 
*********************************************************************************************
RENUNGAN...
org yg bersifat ikhls itu selalu tahu bahawa
membalas kebaikan dgn kebaikan itu adalah biasa....
membalas kejahatn dgn kejahatn itu adlh rndh budi....
membalas kebaikan dgn kejahatn itu adlh org yg tdk berbudi...
... dan membalas kejahatn dgn kebaikan adlh org yg berbudi tinggi...
 *********************************************************************************************
 
p/s : moga ikhlas itu selalu hadir di hatiku

:: Kekasihku ::


Subhanallah
Jika inilah rindu
Maka tekakku terlalu haus
Untuk dibasahi dengan kenikmatan
Kerana terlalu rindu padanya
KekasihMu jua

Pada pipi yang bercabang merah
Di situ mengalir mutiara yang cair
Saat termanggu dan termenung
Ada masalah mengikat belikat
Rindunya aku pada nasihat
Dari insan semulia Muhammad

Rasanya ingin sahaja aku berlari
Mendapatkan susuknya yang kekar
Peluk dengan kejap
Dan bertanya
“Ya Rasulullah..
ajarkan daku ketabahan,
ajarkan daku kesabaran,
ajarkan daku kekuatan,
ajarkan daku kehidupan,
ajarkan daku perjuangan,
ajarkan daku cara mengubat kerinduan.”

Kalau boleh
Aku ingin menjadi si Samurah
Pohon yang taat pada perintahmu
Merengek merinduimu

Kalau boleh
Aku ingin menjadi Uwais al Qarni
Hidup untuk merinduimu
Setiap saat
Hamburan debu padang pasir
Tidak mungkin mengilangkan
Rintih dan kesayuan
Degup cintanya padamu

Maka citra mengenai ingatan
Pada kisah yang membuatkan pipiku basah
Suaraku bersedu sedan

Sabda mu:
Saudaraku ialah ialah mereka yang belum pernah melihatku
tetapi mereka beriman denganku sebagai Rasul Allah dan
mereka sangat mencintaiku. Malahan kecintaan mereka kepadaku
melebihi cinta mereka kepada anak-anak dan orang tua mereka.

Dan
Dikau ditanya oleh sahabatmu lagi
Siapakah yang benar-benar beriman
Malaikat pun bukan
Sahabatpun bukan
Maka siapa yang benar-benar beriman?

Sabda mu:

Mereka ialah umatku yang hidup selepasku.
Mereka membaca Al Quran dan beriman dengan semua isinya.
Berbahagialah orang yang dapat berjumpa dan beriman denganku.
Dan tujuh kali lebih berbahagia orang yang beriman denganku
tetapi tidak pernah berjumpa denganku," jelas Rasulullah.
"Aku sungguh rindu hendak bertemu dengan mereka," ucap dirimu bernada sayu.

Demi Allah
Hari ini daku menjawab
Aku pun rindu
Ya Rasulullah
Jangan tinggalkan kami di Mahsyar nanti
Pada saat harta bumi tidak berharga
Kauthar dan kemurahanmu
Menjadi peneduh
Buat kami sekalian ummatmu..

:: 8 Perkara Tentang IPG yang Saya Suka ::

salam. Alhamdulillah. Akhirnya selesai juga tugasan kedua bagi semester ini. Penat. Sebab semuanya tak mengikut jadual. Diri ini yang terlalu cerewet. hehe.. salah sendiri juga.

sekarang adalah masa untuk suka2, BloGGing... yeay..

8 Perkara yang saya suka?? hurm, ape ek? Banyak sangat yang ana suka. hehehehe.. Pkir2.. memilih the best of the best!

***********************************************************************************

IPG
8 Perkara yang saya suka 

1. sgt sukakan assignment
especially mse semester lepas. partner yg sy suke sbb sekepala. ^^

2. suka waktu kuliah
paling suka time kelas xde. hehehe

3. waktu lunch di kafe
sgt2 byk mknan sekarang.sampai xtahu nk makan ape. Paling best bile dpt mkn sme2 ngn rumate tercinta, jiran mates dan klassmates :) ngade x ana? ;P

4. Balai Islam yang cantik
wlupun agk2 jrg2 pergi sekarang ni. Busy hehe. InsyaAllah,lepas nih selalu imarahkan. Yuk kwn2. ;)

5. Waktu perhimpunan
waktu untuk tahu segala info+ senamrobik. Hakikat sebenarnya, dalam seminggu 2 kali jea ana gi. ;P

6. Blok Kuliah yang dekat.
hehehe~ mudah nak gi kelas pagi2. Xperlu pergi perhimpunan pun xpe. hehe. 

7. PBS (Penilaian Berasaskan Sekolah)
sangat2 excited nk gi skolah tp agak cuak jga. takuwt xpandai layan budak2. ;p

dan yang terakhir ini yang paling ana suka, tak kan ada di mana2.. Kat sini jea yg ade...

8. ENGKU FARAHAH ENGKU OMAR~ rumate sy aka my best friend.
sgt2 sygkan dia. Wlupun sllu mengusik die smpai nk naik marah, tp dia tak pernah marah sy.  
[bnyk dosa dgn dia, kna minta maaf nt ;D ]



Terima kasih yea awk 
sebab dengan adanya awak di sini, saya mengenal apa itu erti persahabatan
adanya awak saya menghayati apa itu erti kehidupan yang sebenarnya,
kerana awak saya belajar untuk menjadi tabah,
disebabkan awak, kini saya lebih berfikiran matang...
hanya kerana awak adalah rumate saya dan sahabat saya..
dan itu adalah nikmat kebahagiaan dan kasih sayang...
dan mungkin kerana awak juga adalah insan yang dihantar oleh Dia
untuk menunjukkan kasih sayangNya kepada saya
dan yang paling utama

Buat awak :
saya berkawan kerana Allah,
saya menerima awak seadanya..
kini saya faham bahawa kita semua tak sama
dari perangai, sikap, prinsip, hobi dan segalanya,
smua msg2..
Namun bagi saya, itulah yang membuatkan kita menjadi SAHABAT
iaitu kawan yang saling melengkapi

Thursday, March 17, 2011

Wednesday, March 9, 2011

:: KCH : ?? ::

Salam.
Ramai yang tertanya2.. KCH tu ape? tak kurang juga dengan kawan-kawan yang buat andaian sendiri.
Kisah Cinta HANA.. hahaha. Ingat kisah cinta bertasbih ke? ;P. X2. sebenarnya KCH itu membawa makna lain.... Kisah Cinta Hana itu mungkin akan ada setelah ana jumpa kebahagiaan yang sebenar. Buat Video. wedding ala2 fairytale. Itu baru Kisah Cinta Hana. :P. Hehe. skadar menyimpan angan2..


Tak mungkin I'm that sweet.


Kepada yang membuat andaian atau berharap itu yang sebenarnya, maaflah korang tersalah.

Walaupun sebenarnya, memang ana inginkan seseorang seperti mas Azam dan menjadi seorang yang baik budi pekertinya seperti ana. Kedua2 watak ini sangat comel. Sweet. Kisah cinta Hana kalau pun ada seperti ini, mungkin sukar nak digambar dengan kata-kata. Hanya gambar dan cerita sahaja. Movie cinta Hana. Amacam? Ade ke yang nak tgk? hehehe

__________________________________________________________________________________

Apa sebenarnya KCH ini?
Koleksi Cerita Hati

inilah sebenarnya KCH itu. dan ia hanyalah sekadar coretan ana dalam mengasah bakat menulis. [sedang belajar ]
Mempunyai keinginan untuk menulis dan menghasilkan buku, itu pernah menjadi cita2 ana. Tetapi kurang berbakat. Jadi sekarang blog inilah tempat ana cuba sedikit demi sedikit. hehehe

Ingin sangat menceritakan kisah yang dapat memberi inspirasi, semangat dan dorongan kepada orang lain.
Masih berusaha ke arah itu. Kurang lagi ilmu di dada ni. Kena belajar dulu. 

Seandainya kisah2 KCH ini dapat memberi pengajaran, nasihat dan semangat, Alhamdulillah.. 
seandainya tidak, ana tak kisah kalau kawan2 nak tekan button [x] warna merah kat bucu sebelah kanan tu..
Ana masih lagi budak yang baru belajar dan kini ana mempunyai misi.

Misi untuk Mencari Cinta...

CINTA ILAHI YANG KEKAL ABADI...

Tuesday, March 8, 2011

:: Aku Bahagia ::



Demi menjaga hati..
Bersedia untuk kehilangan disaat mendapat yang lain~



I'm Smiling to please others ~~


p/s : Bkn diriku ..

:: KCH 3- Beritahulah aku tentangnya ::



Berterus terang itu membuatkan hati yang lain tenang...
Ingatlah bahawa yang lain juga punya hati dan perasaan...

***********************************************************************************


" kalau xnak, tak payah lah kawan"
aku faham ianya cuma gurauan, dan hanya sekadar kata-kata dimulutnya,
tapi aku tidak tahu kenapa hati masih terasa
terkadang aku terfikir,
apabila hati masih lagi terasa dengan gurau senda sahabat, tingkah laku,
apakah itu beerti aku masih belum cukup berlapang dada?
tapi aku merasakan gurauan itu ada hadnya
aku tidak pernah main2 dalam bersahabat
aku boleh terima seandainya gurauan itu memperkotak katikkan aku atau apa2 pun
tapi seandainya gurauan itu melibatkan sesuatu spt ukhwah
aku tidak boleh menerimanya
apatah lagi jika gurauan itu dari orang yang aku rasakan penting dalam hidupku
abah selalu kata, "dalam bersahabat, jangan rapat atau sayang sangat kawan tu, sebab kalau dilukai, luka tu akan tinggal pedih"
tapi di sini aku merasakan sesuatu yg lain
malah aku merasakan ukhwah itu sesuatu yang manis
dan aku fikir, kerana hebatnya ukhwah itu,
aku tidak pernah merasakan kebosanan di sini lagi seperti mana yang dikatakan yang lain
malah aku sgt suka dan cinta suasana yg dialami di sini..

ukhwah, mungkin aku belum mengenalmu
mungkin aku sedang belajar mengenalmu

dan sahabat
mungkin sebenarnya aku yang selalu melukaimu
mungkin secara tidak sedar akulah yang berkasar denganmu
mungkin selalunya aku melupaimu sebagai sahabatku
aku memohon maaf

tapi di sebalik kata2 itu
ada juga aku terfikir,
mungkin ini nasihat Allah untukku
mungkin memang betul yang kami takkan bersahabat lg selepas ini
mungkin maut akan menjemputku bila2 masa
takdir yang engkau tetapkan begitu rahsia sampaikan aku tak terteka apakah ia

"sesungguhNya Engkau tahu bahawa hati-hati ini telah bersatu"

dan Engkau juga tahu seandainya hati2 ini tak bersatu
maka, tolonglah satukanlah hati2 ini

Jika tidak, aku rela melepaskan..

Kasih sayang dan cinta itu tidak boleh dipaksa..

p/s: aku masih mencari ....

Monday, March 7, 2011

:: KCH2 - Kisah itu ::



Hari ini kelas habis seperti biasa. Tetapi keadaan aku dalam menempuhi hari-hari ini terasa berat. Seakan ada gunung yang diletakkan dibahuku. Terlalu berat dugaan kali ini. Kini aku merasakan aku tidak mampu lagi untuk menahannya sendirian. Lantas, aku merenung ke langit kerana tatkala aku merenung ke atas sana ia dapat memberikan aku kepuasan dan kelegaan. 

Hadir sahaja di pintu kelas, mood aku untuk belajar seakan pudar. Senyuman yang dilemparkan tidak lagi rasa ringan seperti dulu. Berat sahaja mulutku untuk menuturkan kata-kata. 

Tiba2, mata aku menangkap sesuatu, "Fikrah :Maulidur Rasul vs Valentine." Lantas aku membuka naskah itu, aku baca satu persatu.

Terharu..Hati aku menangis sendiri tatkala membaca kisah menceritakan peribadi si Dia kekasih hati, Rasulullah s.a.w. Betapa sabar dan tabahnya baginda. Meskipun dilempar tahi unta, dilontar batu sehingga berdarah baginda masih bersabar. Walaupun pada ketika itu, malaikat memohon agar menurunkan bala bagi membalas perbuatan kaum itu. Baginda tidak mengizinkannya. Bukan setakat itu sahaja, tetapi baginda terus berdoa kepada Allah, memohon ampun atas kelemahannya yang gagal mentarbiah golongan tersebut.

Ya Allah, betapa mulianya pekerti kekasih yang aku cintai. Ingin sekali aku memperoleh kekuatan sepertimu., ya Muhammad Tetapi aku hanya manusia biasa. Yang hanyut dengan perasaan tatkala dirundung masalah......... Betapa rapuhnya hatiku, keimananku.. Ini ujian dariMu . Maka  Ya Allah, berikanlah aku kekuatan dan kesabaran dalam menempuhinya....

Janganlah dengan nikmat kurniaanMu membuatkan aku lalai..


*****bersambung nnt dgn crite ukhwah*****

:: saranghae ::


************************************************************************************

The silence in my heart.. 
Keep it deep inside..
Telling no one about it..


and yet the silence is A LOVE towards a FRIENDSHIP~
And that was the silence that I Love.

Sunday, March 6, 2011

:: Heals it back ::

i have few words to say :


" U have to be strong now and after this. banyak and macam-macam lagi yang awak akan tempuh lepas ni. awak kena lebih kuat."....



and i know that you are strong enough to face it...

:: Hidup ini ceria ::

Hidup ini lebih ceria dengan kehadiranmu, sahabatku...

Salam. Petang ni ana sendiri melayari internet smbl bertemankn headphone. Sunyi sepi. Masing2 tido agknya. Tak pun sibuk dengan assignment. hehe.. smbil online tiba2 ana terbaca satu artikel "Hikmah melihat Orang yang Kita Sayang Tidur". Antara hikmahnya, memberikan ketenangan dan melembutkan hati. Disebabkan ada sesuatu yang telah terjadi antara ana dan sahabat ana, lalu ana pusing dan melihat wajah rumate. [xpsl2 die jd mangsa. Maaf yea awk. Xminta izin]Yup~ Ternyata berhasil. Segala perasaan yang bermain dalam diri, mulai pudar, membuatkan diri ana mula muhasabah diri satu persatu. Mungkin ana ini yang terlalu sensitif. Jadi kebenaran artikel itu ternyata berhasil buat ana mengubati hati ini. Yeay. Alhamdulillah. Dia mendengar doa ana. 

"Kini, aku berdoa agar sahabat itu sabar, tabah dan cekal hati 
dalam menghadapi apa jua dugaan yang mendatang 
dan tidak lupa aku juga mendoakan agar dia bahagia dan gembira selalu .."
[yg lain2 hanya Dia dan ana yang mengetahui..]

Ini adalah sajak aka poem spontan yang ana reka. [Record in my mind]


Some people live and some people die.
but i want to tell u that i love you and 
you are my true friends...

That i will always be there for you when and if you need me..
if i die tomorrow, you would be in my heart forever.
would i be in yours'?

We might be best friends one year,
pretty good friends the next year,
dont talk that often the next,
and dont want to talk at all the year after that.

so, i just wanted to say,
even if i never talk to you again in my life,
you are special to me and
you have made a difference in my life,
i look up to you,
respect you, and
truly cherish you.

no matter how often we talk, chat,fight or
how close we are, how far we've been through,
how tough challenges that we had encounter together,
the laugh, the tears and everything that we had,
i juz wanted to let you  know,
that i'll keep it in my heart forever...

just remember, everyone needs a friend, 
just remember, we're best friend forever...
Add caption
and when someday you
might feel u have no friends at all..
No one to talk to,
juz remember this and take comfort in knowing
somebody out there, like me, cares about you and...
always will...


I LOVE YOU ALWAYS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nO MATTeR WhAT..

:: Lucky in my Life ::



When I am exhausted, Lucky in my life
You come to me as if in dreams
When I fall asleep sadly, Lucky in my dream
You warmly hold me tight

I always smile like this
Even though the world is difficult
I will never show my tears
Even if you don’t know my feelings
Even if it is far away, I am grateful
That I can cherish your smile

When I want to cry, Lucky in my love
You look so cool in my imagination
When I feel depress, Lucky in my world
You always hold me tight, as if in a dream

Everything is beautiful, I am so happy
I fill this lonely world with my wishes

Friendship is a promise made by heart~

Come one step closer to me..
MY LOVELY FRIEND. YOU ARE MY SUNSHINE..

:: Words : NONE ::

 ****************************  i wont say anything anymore. ******************************

Sometimes everything that happens is hard to be describe in words..






enough of fooling my feelings. T_T

Saturday, March 5, 2011

:: KCH1 - Malam ini ::

Hidup ini indah seadanya ~

Malam ini sayu. sunyi. Seolah tiada lagi dunia dan gembira buat aku. Hidup bertemankan komputer riba dan telefon bimbit keluaran nokia, aku merenung jauh ke atas, melihat langit malam. Cuba mencari, melihat2 jika ada bintangnya di atas sana. Cuba mencari ketenangan. Bagi mengubat hati ini. Berada pada waktu sebegini seringkali membuatkan aku bermonolog sendiri. Kadang2 aku terasa seakan dunia ini tidak adil bagiku. Insan2 tersayang seolah-olah telah mengorak langkah. Pergi meinggalkan aku. Pergi tanpa kata. Aku menerima seadanya seandainya itu yang tersurat bagiku. Ingin aku hiburkan hati ini dengan mengonlinekn diri di facebook, tetapi ternyata itu tidak cukup untuk membuatkan aku tersenyum kembali. 

"sesuatu yang tak disangka, 
seringkali mendatangi kita,
itukah suratan dalam kehidupan, 
atau sekadar satu kebetulan......

yup, satu kebetulan... mungkin ianya kebetulan. tapi sayang. Saat aku benar2 memerlukan. semuanya lari bersama harapan yang aku berikan . Cuma yang tinggal pada aku kini adalah secebis harapan palsu. Yang aku pura2 hasilkan supaya ia berhasil. Mungkin ini nampak kebudak-budakan tapi aku percaya manusia berubah dan kadang2 aku terfikir. bila mengelamun dalam dunia fantasiku, aku seakan lupa dengan segala masalah yang menimpaku.Tenggelam dalam fantasiku. kalaulah aku perlu mati untuk orang yang aku sayang, mungkin itu perkara pertama yang aku buat. dan hidup dalam diri orang2 yang aku sayang supaya aku dapat rasa apa yang dia rasa. makan apa yang dia makan. suka apa yang dia suka. tidur bila dia tidur dan berdoa untuk dirinya.. paling penting aku sayang pada diri aku. kerana sayang pada diri aku sendiri ketika itu bererti sayang kepada dia. janji untuk setia.sayang selamanya.....
 
Hati dan perasaan sukar diduga~
 
 
p/s : sekadar mencuba bakat menulis.

:: When sometimes, life is hard ::



Sometimes life is hard.. 

Sometimes we see things that aren’t meant to be seen.

Sometimes things aren’t always as they seem.

Sometimes we need someone to call our own, Especially when we’re alone.

Sometimes people just can’t understand, Why things get out of hand.

Sometimes life just isn’t fair, Especially when people just don’t care. 



And sometimes it's hard to say, Why things have to be this way.

Sometimes it’s all you can do to get by, Especially when dreams continue to die.

Sometimes it’s nice to sit in the rain. Even to just relieve the pain. And when we’ve had a really bad day, 

Sometimes we just need to get away. We never know what’s wrong with out pain. 

Sometimes the hardest thing and the right thing are the same. 

And sometimes when people get hurt, Even the strongest ones may need comfort.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku di sini..

Aku mula mencari titik mula. Aku mencari rahmat dan belas ehsan-Nya. Aku mencari kasih-Nya yang sempurna. Dan aku merasakan hati dan jiwa mula bersatu dengan diri yang hilang tadi, mulai tenteram.