Friday, August 12, 2016

Kisah 2 : Tudung Baru

M: aqira, cantik Miss tengok harini..
A: *tersipu2 malu.. Mana ada Miss

M: miss tengok cantik la...
A: Saya pakai tudung baru miss...

M: aah ya. Sebab tu miss tengok lain ja harini. Come here.. Miss tolong betulkan tudung..

Tudung itu saiznya besar.. Tekaanku nenek dia belikan supaya dapat digunakan hingga tahun2 berikutnya...

M: haa... Ni baru cantik.. Tadi longgar sikit kan.. Sekarang ok x?
A: ok miss.. Tq miss..

M: your welcome๐Ÿ˜ƒ
A: Miss pun cantik juga.. *sebelum dia ketawa kecil...

Di kelas, masa beri latihan..dia datang semak.. Ada kesilapan.. Kebiasaan selalu saja memanggil anak2 kelas sayang...

M: sayang, salah ni.... Miss tulis apa tu?
A: aah la miss.. ๐Ÿ˜…

Semasa menanda buku, tiba2 dia memeluk bahu.. Sambil berkata "i love you miss.. Sayangs miss...

Dan Saya tersenyum...

Hati anak kecil ini, sucinya dia.. Sentiasa ceria meskipun banyak kesusahan dan kepahitan yang dilaluinya...

P/s: Tq aqira. ๐Ÿ˜i love you too...

‪#‎11ogos2016‬

Tuesday, August 9, 2016

Kisah 1 : Cikgu Kaya ke Miskin?

M: cikgu2.. Cikgu kaya ke miskin?
C: kenapa kamu tanya macam tu?

M: Mak Saya cakap.. Cikgu tak ada Kereta. Duit Cikgu pun xbanyak.. Rumah cikgu kayu ja.. Jalan kaki pergi tamu(pasar). Miskin la kan?
C: macam mana kamu tau duit cikgu? (Curios jap)

M:Ad haritu Cikgu bayar makan guna duit biru ja.. (RM1)
C: *senyum* Cikgu tak ada la kaya macam Kamu..tapi Allah bg Cikgu cukup rezeki.. Tahu rezeki?
M:duit..

C: aah ya.. Cukup untuk Cikgu makan... Ok da. Sambung buat soalan ini..


P/s: hati2 buka purse depan murid... ๐Ÿ˜…
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku di sini..

Aku mula mencari titik mula. Aku mencari rahmat dan belas ehsan-Nya. Aku mencari kasih-Nya yang sempurna. Dan aku merasakan hati dan jiwa mula bersatu dengan diri yang hilang tadi, mulai tenteram.