Saturday, February 11, 2017

February is here

Alhamdulillah, diberi peluang lagi untuk mencoret disini.
Alhamdulillah syukur juga dah semakin beransur sembuh. Terima kasih yang mendoakan.

Kurang rehat dan keadaan cuaca yang sekejap terlalu panas tiba-tiba hujan dan panas kembali.. Kata Dr itu faktor utama  jatuh demam. Tersenyum saja mendengar.  Menerima seadanya kerana sakit itu kan kafarah dosa. Moga diampunkan segala dosa-dosa saya.. aamin.

Jadual pack.
ya. sejak minggu pertama persekolahan. Agak busy dan full. Hujung minggu selalu di sekolah. Aktiviti Kokurikulum pada hari sabtu. Siang hari ke sekolah, malam bertugas warden sampai jam 9.30.. Sejujurnya tak pernah terasa pun kepenatan, mungkin kerana muka dan senyuman anak-anak murid di sekolah buatkan kita senang bekerja. duduk tak duduk, dah sebulan berlalu... Februari pula menjelma..

EG-Tukar
Bila bulan Februari dah tiba, ini bermakna EG-Tukar sudah dibuka... yeay...
Isi EG-Tukar bukan kerana tidak sukakan keadaan disini.. Namun, ingin bersama keluarga dan berbakti kepada ibu dan ayah semasa mereka masih lagi ada.. Sejujurnya,tempat sekarang sangat seronok dari segi rakan sekerja, persekitarannya.. anak murid biasalah.. ada yang baik.. ada yang nakal. Lumrah hidup seorang guru..

Tatau tempat pertama saya disini setelah dipostingkan sehingga sekarang.. Tempat jatuh lagikan dikenang. Inikan pula tempat pertama kita bekerja..


Alhamdulillah, beberapa kali mengisi EG-Tukar negeri Kedah tak pernah ada di dalam list.. Kali ini, ada bagi Sekolah Kebangsaan. Maka tak dilepaskan peluang.. Namun, dilihat taffic light, tiada kekosongan buat opsyen saya. Matematik..

Namun, saya isikan juga. Sebab rezeki tu daripada Allah.. Bukannya sistem manusia.
Be positive.. Kepada yang sama-sama mengisi Eg-Tukar, ayuh kita positifkan diri anda... Usahakan dengan mengisi dan menghantar borang kepada PPD untuk diusulkan kepada JPN dan KPM.. Jika berkemampuan, anda boleh usahakan sendiri ke KPM dan sebagainya..

yang penting, jom kit

Bersangka baik dengan Allah.
Banyakkan beristighfar.
Banyakkan berdoa.
Bangun solat tahajud.
Banyakkan zikir dan sedekah..


tersenyum melihat negeri Kedah kebanggaanku. hihi ^_^
Opsyen Matematik traffic merah untuk Kedah dan semua negeri. 


walauapapun, tolong doakan saya dapat berpindah ya... ^_^
cemburu juga dengan kawan-kawan yang seminggu sekali dapat pulang menjenguk ibu ayah.. paling tidak, sebulan sekali.. Moga tiba giliran saya pula nanti..

Jika tidak dapat bertukar.. Doakan ibu ayah dan keluarga saya sentiasa sihat,saya murah rezeki dan kaya raya, . dapat selalu beli tiket balik ke Kedah (hanya yang selalu beli tiket dari Bintulu-KL sahaja mengetahui perasaan ini).. Meskipun perlu transit setiap kali balik saya ok saja.kuat-kuat.. Asalkan dapat bertemu mak ayah adik abang semua... oh ya.. Cik abang yang seorang lagi pun sentiasa dirindui juga..

Moga dapat tinggal bersama nanti.Aamin

No comments:

Post a Comment

HRMIS - Kemaskini Diskripsi Tugas

Assalamualaikum semua. Sekarang kebanyakan penjawat akan sibuk mengisi Deskripsi Tugas di dalam HRMIS. Jadi di sini saya nak kongsikan cara ...