Tuesday, May 29, 2012

:: a 24-hours wedding ::

Assalammualaikum wbt.

Alhamdulillah buat kali ini. akhirnya selamat tiba ke rumah bersama famili semua.

apa yang mampu dikatakan tentang cerita semalam adalah

Pengalaman. Gembira. Ketabahan. Kesabaran. dan Kebaikan.

5 perkara yang dipelajari melalui satu kejadian. Sungguh tak disangka-sangka. mesti ramai yang tertanya-tanya. menarik juga title ni.  tapi apa ceritanya..

sebenarnya semalam kami (saya sefamili dan orang kampung ayah, [kg. Telok]) naik bas untuk ke kenduri bekas penduduk kampung ni untuk majlis perkahwinan anaknya. sebab ini anak yang terakhir maka satu bas dijadualkan untuk sampai ke sana. tapi lain rancangan lain pula jadinya.

7.00 pagi masa bertolak jadi 10.45pgi gara-gara bas rosak. Alhamdulillah kerana bas rosak sebelum kami bertolak. jadi semua singgah ke restoran Mee Razak untuk sarapan pagi.

Mulanya hati ni keberatan. tapi dilupakan sebab takut ini semua hanya 'permainan' hati..lupakan. jom tinjau-tinjau hari 24-hours wedding tu. ;P

bas rosak awl pagi. 7-10.30pg. menunggu

diteruskan jua. sampai at last

puas makan. lapar sangat2

muka boring ar tu ;P

jam 2 pagi di Shell

kesian adik ni. letih+ngantuk

walauapapun.. inilah the most memorable experience. the first and the last kuwt. hehe..

terima kasih nak ucapkan kepada ustaz X dan rakan2 yang baik hati menumpangkan kami tempat berhat setalah 5jam berhenti di tepi jalan. Moga Allah memberkati kalian dan mengurniakan rezeki yang melimpah ruah kerana kebaikan yang dilakukan adalah pada bulan Rejab. Berlipat ganda. ;D

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku di sini..

Aku mula mencari titik mula. Aku mencari rahmat dan belas ehsan-Nya. Aku mencari kasih-Nya yang sempurna. Dan aku merasakan hati dan jiwa mula bersatu dengan diri yang hilang tadi, mulai tenteram.