Wednesday, August 5, 2009

keHIduPAn..........



Kesenangan yang datang tak akan selamanya
begitulah selepas susah ada kesenangan
seperti selepas malam datangnya siang
oleh itu waktu senang jang lupa daratan

Gunakan kesempatan untuk kebaikan
sebelum segalanya terlepas dari genggaman
kelak menyesal nanti tak berkesudahan
apa guna sesalan hanya menekan jiwa

Jangan difikir derita akan berpanjangan
kelak membawa putus asa pada Tuhan
Ingatlah biasanya kabus x berpanjangan
setelah kabus berlalu pasti cerah kembali

Ujian adalah tarbiah dari Allah
apakah kita akan sabar atau sebaliknya
kesenangan yang datang selepas kesusahan
semuanya adalah nikmat dari Tuhan...............


lagu nih sedikit sebanyak membantu aku dalam menempuhi hari2 yang kian mencabar,........ ramai teman2 ku menanyakan mengapa aku mengambil profesion ini....... "x mencabar langsung n x glamor" itulah yang selalunya diucapkan kepada aku.........
masalahnya sekarang aku sudah menetapkan seluruh jiwa dan ragaku ke dalam profesion ini.

Ya Allah berikanlah aku kekuatan dalam menempuhi segala ujian dan dugaan dariMU...........

No comments:

Post a Comment

HRMIS - Kemaskini Diskripsi Tugas

Assalamualaikum semua. Sekarang kebanyakan penjawat akan sibuk mengisi Deskripsi Tugas di dalam HRMIS. Jadi di sini saya nak kongsikan cara ...