Tuesday, November 26, 2013

:: Alhamdulillah syukur ::

Assalamualaikum semua,
Beberapa hari dah berlalu, barulah hari ini Hana dapat update blog. Hari ini macam-macam cerita berlaku.. hai.. Apa pun yang terjadi, baik ataupun jahat, kita haruslah sentiasa beringat bahawa hidup ini hanya sementara sahaja kan? ambil yang baik untuk dijadikan teladan dan yang tidak baik tu kita buang la jauh-jauh.. shuh..shuh...

Alhamdulillah, yukur. Murah rezeki sungguh hari ni. pagi-pagi lagi jiran datang bagi ubi rebus dengan gula merah. sedap sejuk-sejuk hujan ni makan ubi rebus. baru petang semalam sebut teringin. Mungkin betul juga dengan kata-kata Dr Azizan Osman "Allah mengikut sangkaan hambaNya". mungkin juga sebab ni vision board memberi kesan sedikit demi sedikit. Bila teringat balik mungkin sebab tu juga cikgu masa sekolah dulu-dulu selalu tanya tentang cita-cita kan? ada tak cikgu tanya? kecik-kecik dulu macam-macam kita nak jadi kan.. angkasawan la..polis. doktor..profesor.. dunia kanak-kanak memang syok!  memang senyum panjang sekarang kalau teringat.

yang ni je tinggal.. :P

Alhamdulillah sekarang Hana dalam proses mengajar cita-cita saya. Doakan hana ea. Insya Allah, sedang berusaha. Tengahari pula tak perlu masak. yeay. sebabnya semalam dapat lauk kenduri. Alhamdulillah. nak menjadi rezeki pula. kalau nak diikutkan hampir terlupa dah kenduri sebabnya memang ayah selalu buat reminder dalam handphone tetapi terlupa untuk buat reminder untuk kenduri ni. syukur Alhamdulillah. lepas makan tengahari telan lecithin 2 biji untuk potong lemak-lemak yang masuk dalam perut. Berat perlu dijaga. Nanti bimbang pula penyakit lain yang datang if tak jaga kesihatan.  Berat pun alhamdulillah makin terjaga. hidup sihat tu perlu supaya dapat melaksanakan tanggungjawab sebagai hambaNya jua.. :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku di sini..

Aku mula mencari titik mula. Aku mencari rahmat dan belas ehsan-Nya. Aku mencari kasih-Nya yang sempurna. Dan aku merasakan hati dan jiwa mula bersatu dengan diri yang hilang tadi, mulai tenteram.