Monday, November 25, 2013

:: Şehıdımız Ahmad Ammar ::

Bismillahirrahmanirrahim..

pagi ni selesai pulang selepas subuh, FB di log in. dan notification yang pertama yang naik ialah Jom Follow


Şehıdımız Ahmad Ammar 

[Syahid kita Ahmad Ammar]



Mesti dalam kalangan kita sudah ramai yang mendengar nama Ahmad Ammar. Ramai juga yang daripada tidak kenal sudah cinta terhadap semangat dan jiwanya dalam Islam. Sungguh hatiku juga terkesan bila mengenali insan ini.

Ya, Ammar ialah seorang penuntut Malaysia yang meninggal dunia di Turki kerana kemalangan dilanggar oleh ambulans dan telah dikebumikan di sana di pusara sahabat Nabi.
                          
Hebat, hebat. Subhanallah. Ternyata arwah adalah seorang yang berjiwa besar. Di saat mana anak-anak muda yang sama umur dengannya masih lagi hanyut dengan dunia. tetapi tidak pada dia. Arwah menyerahkan jiwa dan raganya kepada Allah. dan kepada agama Islam. Dia ingin bertemu bidadarinya. sungguh hati ini rasa terkesan dengan kehilangan beliau. InsyaAllah, semoga selepas ini akan lahirnya insan-insan berjiwa seperti Ahmad Ammar.


Kematian mu telah menghidupkan mata dunia. Al- Fatihah. Semoga selepas ni semakin ramai orang Islam bangkit dari 'mimpi'. Ya Allah, dia sudah bertemu bidadari syurganya. Semoga diriku jua dapat menjejakkan kai di syurgaMu nanti. Amin..

kepada yang ingin mengetahui lebih lanjut, boleh melayari laman berikut : https://www.facebook.com/letsfollowammar

p/s: Laman ini adalah satu-satunya laman rasmi berkenaan Şehıdımız Ahmad Ammar yang dikendalikan oleh ahli keluarganya. 





No comments:

Post a Comment

HRMIS - Kemaskini Diskripsi Tugas

Assalamualaikum semua. Sekarang kebanyakan penjawat akan sibuk mengisi Deskripsi Tugas di dalam HRMIS. Jadi di sini saya nak kongsikan cara ...