Thursday, November 21, 2013

:: Penghijrahan ku ::

Bismillahirrahmanirrahim...

Jalan ini memang hakikatnya masih panjang. Jika tidak panjang di dunia, di akhirat sana tentu lagi panjang mencari haluan sebelum di hisab amalan di atas Al-Mizan dan seterusnya ke Siratalmustaqim samaada ke Jannah ataupun An-Naar. Semoga kita ke Jannah-Nya. Aamiin.

dan sememangnya jalan ke arah kebaikan sentiasa dipenuhi dengan dugaan cabaran. sebab tu Hana selalu saja menganggap hidup ni seakan kapal yang kecil di lautan yang luas. Setiap kali dugaan yang datang itu ibarat ombak besar atau ribut yang cuba menenggelamkan kapal. Mungkin sebab ini, Hana cepat 'bangunkan' diri bila menghadapi sesuatu perkara yang membuat diri rasa kecewa dan hampir berputus asa. Tipu sangat la kalau Hana kata semua masalah Hana boleh atasi. Its takes time. Everything actually takes time. Mana ada orang yang sedang nangis tiba-tiba boleh senyum kan? kalau tersenyum tu pun mungkin sebab ada orang yang memujuk tengah buat lawak sampai dah tak tertahan-tahan nak gelak. hehe...

after a long journey, Hana had a thought that "Orait, this is your time. to do more. To be extraordinary. You can do it if you put your effort on it. Real effort." "I want to be extraordinary". Mungkin ini yang membuatkan saya memilih untuk menjadikan Shaklee sebagai satu jalan yang mana saya dapat membantu lebih ramai orang. Hana selalu bayangkan bahawa "dengan menjadi biasa saya sudah dapat menolong ramai orang, what if saya menjadi 'EXTRAORDINARY'. mestila ramai lagi orang yang dapat saya bantu.." 

dan alhamdulillah, secara rasminya Hana sudah menjadi Shaklee Independent Distributor dua minggu lepas setelah Hana sendiri mencuba produk-produk seperti set Kesihatan dan Kecantikan Kulit serta Set untuk Penjagaan Berat bedan. Its works... dan sebab tu saya percaya dengan Shaklee saya dapat bantu ramai orang supaya dapat hidup sihat. Dulu Hana memang tak suka makan supplemen kecuali makan vitamin C sebab dulu cepat sangat selsema atau demam. Dan semuanya berubah sebab abang Hana, Mohd Firdaus Ismail [dia pun ada blog tau , boleh klik sini juga kalau nak kenal hehe].

Jatuh cinta dengan Shaklee sebab first dapat set-set ni dari abang, Hana tanya " untuk apa bagi ni? ish..berkesan ke akak da try macam-macam da ni. berkesan ke? tak nak la. mesti mahal harga dia.." tapi after try for about one month, everything changed. Ramai kawan-kawan yang tegur bahawa saya nampak lebih bertenaga dan berseri-seri. tapi yang paling tak boleh lupa bila pensyarah-pensyarah juga ramai yang bertegur mengatakan bahawa saya nampak berseri. Nak kawin da ke? hehe.. paling tak boleh dilupakan seorang pensyarah yang tak mengajar kami lagi terberhenti di hadapan pintu dewan sebelum masuk untuk jadi pengawas exam. Beliau menyapa dengan " bagaimana sekarang?" saya menjawab "Alhamdulillah sihat" dan yang paling membuatkan saya yakin dan gembira ialah bila beliau berkata "kamu nampak putih berseri-seri sekarang". Terasa macam nak je lompat-lompat sebab excited sangat time tu. tapi kawal diri sebab takut ilmu yang dibaca 'terkeluar' dari kepala. Exam first. hehehe


nampak tak kat sini? baru sebulan je saya amik Shaklee. tu pun ada yang ter skip waktu makan Shaklee ni. Selama ni muka saya kusam, selalu je gelap sebab sunburn.dan mungkin sebab tu saya jarang selfie [amik gambar diri sendiri]. Betul. Betul! tak tipu. Saya yang dulu bukan saya yang sekarang. kalau tak percaya boleh tanya kawan-kawan dan family saya...


Nak tahu macam mana saya dapat maintainkan berat badan dan kulit saya menjadi semakin baik dengan tona yang sekata. Boleh sms/whatsapp 019-4025851 atau pm saya di FB. InsyaAllah, saya akan bantu anda. Sebab saya suka dapat membantu anda untuk rasa apa yang saya alami sekarang.

rasanya setakat ni dulu, azan Asar pun dah nak berkumandang. Teruskan mengikuti blog ni utk cerita-cerita dan perkongsian maklumat yang berguna. insyaAllah. salam sayang :)



No comments:

Post a Comment

HRMIS - Kemaskini Diskripsi Tugas

Assalamualaikum semua. Sekarang kebanyakan penjawat akan sibuk mengisi Deskripsi Tugas di dalam HRMIS. Jadi di sini saya nak kongsikan cara ...