Saturday, December 6, 2014

It's all about effort

Pagi-pagi dah dihiburkan dengan telatah anak gajah melukis wajah die sendiri...

Teramatlah Comey.. Rasa nak konyok2 je  ni..

Its all about effort and a little bit of talent. Jika bukan kerana effort penjaganya, mustahil gajah ini terus dapat melukis sendiri wajahnya.

Dan talent. Gajah juga makhluk Allah. Ada keistimewaan yang Allah beri. Cuma perlu seseorang/sesuatu untuk membantunya menemui dan menonjolkannya..

Kisah ini sama juga dengan kita manusia.. Allah kurniakan kita akal dan keistimewaan tersendiri.
Cuma kekadang kita tak menyedari.

Jadi, kekadang seseorang datang atau sesuatu terjadi yang membuatkan kita kenal diri...potensi.

Dan kekadang kita perlukan seseorang (mentor) untuk membimbing kita.. Menunjukkan cara.. Dan insyaAllah, kita juga boleh berjaya... Yang penting usaha dan keyakinan padaNya..

Ni bukan nak samakan kita dengan gajah. Sebab mustahil la nak sama kan.
Fizikal pun gajah dah berkaki 4. Kita berkaki 2..

Ke ada yang nak jadi macam gajah.comel lagi tu.. ahaks.. Maaf. Nak gurau pun tak boleh ke? ^-^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku di sini..

Aku mula mencari titik mula. Aku mencari rahmat dan belas ehsan-Nya. Aku mencari kasih-Nya yang sempurna. Dan aku merasakan hati dan jiwa mula bersatu dengan diri yang hilang tadi, mulai tenteram.