Sunday, December 21, 2014

Kisah Yang Pasti Membuatkan Anda Menangis

Siapakah lelaki ini? dan apakah yang sedang beliau lakukan? Ini punca sebenar yang membawa kepada perkongsian pada hari ini..




Gambar ini mampu menceritakan perasaan Hana pada saat membaca cerita ini. Sangat menyayat hati.. Kasih sayang itu dapat dirasakan..


Mr. He memeluk erat isterinya.. dan menemani isterinya sehingga anaknya sampai dan mengambil mereka pulang ke rumah. Dengan suhu 24°C beliau menemani tubuh isterinya yang sudah kaku. 


Isterinya mengalami serangan jantung di saat dalam perjalanan ke farmasi. seorang pejalan kaki yang ditemu bual memberitahu bahawa "wanita tersebut masih sedar ketika jatuh, namun beliau pengsan sebelum sempat memberi nombor ahli keluarganya"..


Mr. He yang bergegas ke tempat kejadian sebaik sahaja dihubungi oleh pihak polis yang mendapat nombornya melalui kad perubatan isterinya. Sebaik sahaja sampai dia terus merangkul tubuh isterinya dan memeluk sekuat hatinya. Tidak berkesempatan untuk mengucapkan walau sepatah kata namun rata-rata yang hadir dapat merasai kehangatan cinta terhadap isterinya..



Meskipun beberapa kali ditawarkan untuk dihantar ke rumah oleh pihak yang berkuasa, namun Mr He menegaskan untuk menunggu anaknya yang masih dalam perjalanan mendapatkan mereka.. sayu.. sungguh tabah di dalam kesejukan itu, beliau memeluk dan menemani isterinya sehinggalah anak mereka sampai. Mereka yang lain turut membantu dalam memberi bahan seperti kotak sebagai alas untuk mengatasi kesejukan jalan yang semestinya mampu membuatkan sesiapa sejuk beku...



Seperti kata seorang guru
Pertemuan, jodoh, dan ajal maut semuanya di tangan Allah. 

Semoga cerita ini menyedarkan kita untuk menghargai insan disekeliling kita. Keluarga terutamanya.. mereka berhak merasa bahagia dengan kita. Bahagiakan mereka setiap saat dengan kemampuan kita.. Beritahu mereka, bahawa anda sayangkan mereka... kerana mungkin lambaian pagi ini, adalah lambaian terakhir kita untuk mereka... 



sumber : CCTVNews.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku di sini..

Aku mula mencari titik mula. Aku mencari rahmat dan belas ehsan-Nya. Aku mencari kasih-Nya yang sempurna. Dan aku merasakan hati dan jiwa mula bersatu dengan diri yang hilang tadi, mulai tenteram.