Friday, December 5, 2014

Kenangan

Bilamana masih ada yang mampu membuatkan kamu tertawa meskipun berjauhan...
Mungkin ini yang dinamakan manisnya sebuah ikatan..
Ukhwah. Persahabatan...
-----------------------------------------
Selama 5 tahun setengah di bumi Terengganu.. Tidak pernah Allah membiarkan saya keseorangan..
Sentiasa ditemani teman-teman..kenalan.. Disaat perlukan bantuan dan bimbingan, pensyarah-pensyarah sentiasa sudi menghulurkan bantuan..
Jutaan terima kasih yang tidak terhingga buat pensyarah-pensyarah. Jabatan Matematik terutamanya atas segala Ilmu dan jasa dalam mendewasakan kami dengan Ilmu perguruan..
Semoga Allah sentiasa merahmati, memberi kemurahan rezeki dan nikmat kesihatan kepada pensyarah-pensyarah yang tak ubah seperti Ibu dan ayah sepanjang kami berada di IPG KDRI..
Sungguh.. Bumi Terengganu ini banyak berbakti dalam manjadikan siapa diri ini pada hari ini.. Pengalaman merantau di bumi Allah ini tak pernah disia-disiakan.. Segala peluang dan cabang cuba diceburi..
InsyaAllah, semoga suatu hari nanti kami berjaya menjadi murabbi. Guru. Cikgu. Teacher yang bukan sahaja mengajar Ilmu dengan penuh kasih sayang tetapi dapat melahirkan insan yang berakhlak mulia.
Ingat Allah..
Menghormati yang lain..
Berkeyakinan..
Rajin berusaha..
Sentiasa bersemangat...
Perkara ini harus sentiasa diterapkan.. Disebut-sebut... Bukannya apa..tetapi sebagai ingatan buat kita manusia yabg sering sahaja terlupa..


P/s: entry 'pemanas badan' (warm up)





 






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku di sini..

Aku mula mencari titik mula. Aku mencari rahmat dan belas ehsan-Nya. Aku mencari kasih-Nya yang sempurna. Dan aku merasakan hati dan jiwa mula bersatu dengan diri yang hilang tadi, mulai tenteram.