Monday, June 4, 2012

:: housewife ;) ::

Assalamualaikum wbt.

da solat? Alhamdulillah. bagusla. ;)

hari ini keadaan macam biasa. Takde aktiviti khas memandangkan kena tunggu bagi sihat sket badan ni.
tapi syukur juga sebab masih lagi ada daya nak menunaikan kewajipan kepadaNya dan kepada famili memandangkan ibu saya tiada di rumah sebab temankan anak muridnya ke BUkit Tinggi. saya? tinggal di rumah. jaga adik yang SPM tahun ni.

siyesly, tak sangka begitu penat dan susahnya untuk menjadi seorang suri rumah sepenuh masa. kekadang time tengah buat kerja tu terpikir juga. Every Mom is SuperWoman. sebabnya they go to work, and at home they 'work' to feed us, pampered us, care for us..but we.. i mean i. i dont have anything to think about of working to earn money, i dont  have to cook, i dont have to do everything, what is important now is study.STUDY. STUDY. Be a Great Teacher and accomplished their wishes [parents].

they never asked me to go out there to find work, but the asked us to study hard to get excellent result and be a great teacher brings up the youth of the nation. Alhamdulillah. i am grateful for having them near by me. InsyaAllah, i'll try my best.

but sometimes it seems so hard for us as their kids to help them or listened to them...

 have you heard, saw or experienced this kind of feelings when you mom asked your to pick up the clothes...

ironed their shirts/clothes/baju kurung....

help your little sister/brother with their schoolwork...

swept the floor...

do the laundry....


if you realized, this is only a few of their 'real job' towards us. i guess its only 0.01% out of it.

tapi itu la. yang sikit pun kekadang susah kita nak buat apatah lagi kalau diberi banyak. rasanya ada juga yang melenting. nauzubillah...ingatlah tak rugi kita berbudi kepada kedua ibu bapa. jadi tak salah rasanya dalam kita sedang sibuk buat eseimen/ studi untuk final exam kita take five dan tolong mak ayah dalam kerja rumah. tak perlu buat semua. cam pelik pula kuwt kalau tiba-tiba anak mak ni rajin sangat la..*buang tabiat ke ape? ;P hehe..

tolong mana yang mampu. ringankan sedikit beban. lagipun "Hulurkan tangan, ringankan beban" tak gitu??


jadi manfaatkan masa yang kita ada bersama mereka sebaiknya....






No comments:

Post a Comment

HRMIS - Kemaskini Diskripsi Tugas

Assalamualaikum semua. Sekarang kebanyakan penjawat akan sibuk mengisi Deskripsi Tugas di dalam HRMIS. Jadi di sini saya nak kongsikan cara ...