Thursday, December 30, 2010

mudah berubah, bertukar-tukar : perasaan.

Salam.
Gembira....
Excited...
Semuanya tak terkata....


Terjumpa kawan lama di laman muka buku. Rindu sangat...



dan semalam akhirnya buat pertama kali ana memijakkan kaki di laman rumah. feelin better now.Melihat daun-daun kering berguguran menyentuh bumi, burung yang berkicauan, tak termasuk dengan yang berkejar-kejaran.. Indahnya.. Suasana selepas hujan. Walaupun ana lakukan segalanya agak perlahan, tetapi sekurang-kurangnya itu perkembangan yang positif memandangkan ana bakal meninggalkan rumah, Family tercinta.... 
Hati ini memberontak mengatakan tidakkk.. 

Memikirkan perkara itu, sudah membuatkan diri ini semakin beku hatinya
Tetapi apa kan daya, hidup adalah mengenai menerima kenyataan. Dan keesokan malam adalah malam untuk ana belajar menerima kenyataan. Tidak pernah wujud satu perasaan yang berkeinginan yang begitu kuat. Yang mampu membuatkan ana rindu pada kehidupan dunia sana. Dunia mana? Bukan dunia lain. Cuma satu bahagian kehidupan di sebelah dunia sana. Ana sukakan kehidupan di rumah. Suka sangat di rumah. Walaupun tidak berpeluang bergerak ke mana-mana mengikut kehendak, tetapi sekurang-kurangnya ana ada family di sisi. Itu yang paling penting.. 

manusia beku ini sudah malas memikirkan mengenai perkara yang telah berlaku. Biarlah manusia ini bergembira buat kali ini. :) Shuh..shuh..
Jauh, Jauh. "Saya tidak suka kamu mengganggu saya"...



p/s : I be always hate the fact :P

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku di sini..

Aku mula mencari titik mula. Aku mencari rahmat dan belas ehsan-Nya. Aku mencari kasih-Nya yang sempurna. Dan aku merasakan hati dan jiwa mula bersatu dengan diri yang hilang tadi, mulai tenteram.