Tuesday, July 17, 2012

:: bila dengan mata hati ::

Assalammuailaikum wbt

kebelakangan ini hati rasa tak berapa tenang. Ya Allah ampunkanlah dosaku..kenapa la hati ni sgt kuat mengatakan bahawa mungkin ada sekeping hati hati manusia ciptaan ilahi yang telah aku sakiti.. siapa? atau ini hanya perasaanku...



kadang-kadang saya rasa takut sangat, gementar, fikir apa jawapan yang saya nak beri bila di akhirat nanti..

Allah persoalkan saya, apakah yang dah saya buat untuk ajak kawan-kawan ke arah kebaikan.. apakah yang telah saya bantu untuk bawa mereka dekat kepadaNya...

saya takut.

ada satu ayat dalam Al-Quran

"pada hari itu, sahabat-sahabat karib: sesetengahnya yang lain, kecuali orang-orang yang persahabatannya berdasarkan taqwa (iman dan amal soleh)"
(az-zukhruf 43:67)

saya takut di dunia ini kita rapat tapi di sana nanti kita bermusuhan..
dimanakah kita nt?

6 comments:

  1. isy...lately aku pun rase mcm xtenang je...mcm ada bnda yg x cukup...haih,xtau nak ckp cemane

    ReplyDelete
    Replies
    1. soal hati mmg susah nak ckp. tp xpnah mustahil untk tenangkn hati. bykkan ingat Allah :) bc Al-Quran. Kunci bg ketenangan hati.

      Delete
  2. macam sme ja mslh kita. ish. mcm mna r? xtaw nk luah kt spe.. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. anonymus : bersabarlah. carilah teman yang memahami. best friend mungkin. :) dan jangan lupa kita msih ada Allah. Dia selalu dengar kita. Luahkanlah kepadaNya. InsyaAllah, tenang skit hati nnt..

      Delete
    2. ckp sng laa. :'(

      Delete
    3. berbaik sangkalah kepada Allah. sebab selalunya ada himah disebalik sesuatu. A sweet surprise perhaps. ^-^

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku di sini..

Aku mula mencari titik mula. Aku mencari rahmat dan belas ehsan-Nya. Aku mencari kasih-Nya yang sempurna. Dan aku merasakan hati dan jiwa mula bersatu dengan diri yang hilang tadi, mulai tenteram.