Friday, April 11, 2014

:: Doa, doa, doa.... ::

Alhamdulillah. Masih lagi kita diberi peluang oleh Allah untuk bernafas pada hari ini. Pusing kanan tengok orang disebelah ucap “Alhamdulillah”. Kalau dia tanya “kenapa tiba-tiba ni?” cakaplah akan nikmat pemberian Allah iaitu nafas kita pada hari ini

Hana nak berkongsi satu topik dengan anda. Iaitu berkaitan THE POWER OF DOA

Allah sentiasa mengikut sangkaan hambaNya.

Semalam, selepas pulang makan bersama rakan. Hana luangkan masa untuk menonton video dan membaca sebuah buku. Yup. Hana memang jenis sukakan buku. Terutama buku-buku yang memberi inspirasi, membuka mata hati.

Biarpun banyak kerja dan proposal belum siap, I need a break . J dan inilah ubatnya.

Allah sentiasa mengikut sangkaan hambaNya dan doa itu adalah senjata bagi orang muslim.

Life is not easy. Tapi selalu je bila hana rasa macam payah je, macam susah je. Hana cepat-cepat doa pada Allah. “Ya Allah, Kau permudahkanlah bagi kami. Kau tunjukkanlah kami jalan dalam membantu yang lain”.

Dan tak lama selepas tu, Allah hadirkan orang-orang yang dapat membantu kita dalam apa jua masalah yang dihadapi. Antara kita sedar atau tidak je..

Begitu juga dengan isu sekarang

Dunia masa kini

Seperti kes MH370, seluruh kehebatan teknologi yang ada telah digunakaan untuk mencari pesawat ini namun masih belum ditemui.

Sehinggakan  kini begitu banyak teori-teori dan konspirasi sehinggakan sukar untuk kita mengetahui cerita yang mana sahih dan yang mana tidak.

Hana percaya ada hikmah disebalik ini yang Allah nak tunjukkan pada kita. Biarlah orang kata ,”eh, macam klise je”. Tapi hana percaya, kalau Allah nak kita jumpa, mesti kita dah jumpa.

Dan kalau sebaliknya, maka begitulah yang kita tahu.
Walauapapun kita jangan henti berdoa.

Kita doakan semoga Allah berikan ketabahan kepada ahli keluarga terlibat dan semoga kita menemui apa yang dicari. InsyaAllah.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku di sini..

Aku mula mencari titik mula. Aku mencari rahmat dan belas ehsan-Nya. Aku mencari kasih-Nya yang sempurna. Dan aku merasakan hati dan jiwa mula bersatu dengan diri yang hilang tadi, mulai tenteram.