Tuesday, May 3, 2011

:: Biarlah ::


saya sayang kamu kamu kamu dan kamu ! hoho

selalu sahaja ana ingin membuat pernyataan sebegini. Tetapi ada juga teman2 yang tersenyum dan geli hati disaat ana menyatakannya. Sweet sgt katanya. ;P. Sebenarnya, ana tidak pandai dalam melafazkan sayang. Meskipun kepada keluarga. Apatah lagi sahabat. hurm.. walauapapun ana tetap menyayangi mereka sepenuh hati. Tetapi baru-baru ini ana berdialog sendiri. Kelapangan waktu membuatkan ana berfikir. Berfikir. dan berfikir. Semuanya kerana sayang. Ya. SAYANG. atau LOVE [english]
 




  pernah aku tertanya, sayangkah teman-teman kepada aku, keluargaku kepadaku, sahabatku kepada aku........... tapi aku terlupa untuk menanyakan pada diri aku. Sayangkah aku kepada Dia, ingatkah aku kepadaNya, sebagaimana yang Dia  ingat dan sayangkan aku. Ya Allah, aku terlupa dan lalai kerana hidupku aku hanya mencari cinta dan kasih manusia dan sedangkan aku begitu Kau masih menyayangiku hambaMu yang hina dan lemah ini. Kau memberikan aku kesempatan untuk bertaubat dan Kau telah menyedarkan aku tentang kesalahanku.. Aku bersyukur...







Walaupun kita nampak buruk di mata manusia, biarlah kita jadi yang terbaik kepada Allah. 'Pandangan' Allah itu lebih mulia dan penting daripada pandangan manusia itu sendiri...

ana mengimpikan dunia yang penuh dengan kasih sayang, tiada kebencian sesama makhluk, apatah lagi sesama kita yang bergelar saudara seIslam

ayuh sahabat,
sebarkan kasih sayang kepada dunia!!!


Love is something precious

No comments:

Post a Comment

HRMIS - Kemaskini Diskripsi Tugas

Assalamualaikum semua. Sekarang kebanyakan penjawat akan sibuk mengisi Deskripsi Tugas di dalam HRMIS. Jadi di sini saya nak kongsikan cara ...