Friday, June 20, 2014

:: Ramadhan datang lagi ::

Assalamualaikum wbt semua.
Apa khabar semua? Semoga semua sentiasa sihat dan ceria.

Hanya tinggal 8 hari sahaja lagi untuk kita sama-sama mengucapkan ahlan wasahlan ya ramadhan...
Seronoknya.. tak sabar nak lepaskan rindu pada Ramadhan. Bulan penuh keberkatan ini. Bulan ibadah. Bulan mencari dan mengumpul pahala sebagai bekal di sana nanti. InsyaAllah..

Dan insyaAllah, internship nanti hana akan berada di sekolah selama sebulan. Mesti seronok melihat gelagat anak-anak kecil berpuasa. InsyaAllah, anak-anak murid cikgu pasti boleh.
Yakin boleh.

Ramadhan nanti pasti isu sahur dan juadah berbuka akan menjadi topik utama. Terutamanya bagi hana yang masih menetap di hostel. Hostel kami tiada dapur. Jadi, pastinya angan-angan untuk makan lauk panas-panas semasa bersahur akan menjadi angan-angan..

Lauk yang dipanaskan insyaAllah mungkin boleh dapat dengan bantuan rice cooker. Tapi tidak ada lagi telur mata kerbau makan pagi2 dan ikan pekasam kesukaan hana.

Takpe2.. sabar-sabar. Penghujung Ramadhan nanti kita balik dan masak ya..

Alhamdulillah Hana dah jumpa solusi hana. Jika sebelum ini, selalunya hana berpuasa sunat bersahur dengan ESP ni je. Mudah dan cepat. :)

Dan tahan sehingga waktu berbuka. Alhamdulillah,  badan rasa bertenaga dan ringan je pergi kuliah. Takde rasa mengantuk atau letih pun.  Dan selalunya masa berbuka Hana makan sedikit sahaja, insyaAllah, nanti nak cuba mulakan kembali habit berbuka masa di sekolah dulu.

Masa sekolah dulu..
Berbuka dengan kurma dan air. Kemudian solat maghrib. Selesai solat baru makan malam dan menghadap makanan juadah berbuka perlahan-lahan sambil tunggu masuk isya'.

Serious, rasa senang, tenang. Senang sebab masa solat takdela perut rasa senak sebab masuk makanan banyak-banyak terus. Tenang sebab tak perlu berkejar2 untuk solat berjemaah di surau..

Hana nanti nak order performance drink sebagai tambahan. Sebab bantu gantikan balik air yang hilang dan seimbangkan apa yang perlu. ESP ada lagi. Tapi nampak macam kena get ready stock juga sebab sebulan puasa macam tak sempat pula.

Kalau ada yang berminat nak cuba dan join Hana untuk order set Mighty 3 Gems ni boleh pm Hana atau whatsapp/sms/telegram.

Yang nak bertanya tentang perkara atau hal lain pun boleh. InsyaAllah, yang mana Hana mampu bantu Hana akan bantu.

Baiklah. Nak sambung mengemas barang untuk balik memulakan semester baru. TAHUN AKHIR. Moga berjumpa lagi.

Terima kasih sebab sudi singgah dan baca entry di sini..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku di sini..

Aku mula mencari titik mula. Aku mencari rahmat dan belas ehsan-Nya. Aku mencari kasih-Nya yang sempurna. Dan aku merasakan hati dan jiwa mula bersatu dengan diri yang hilang tadi, mulai tenteram.