Saturday, January 18, 2014

:: 2 in 1 buat daku tersenyum ::

Bismillahirrahmanirrahim.

Alhamdulillah, minggu lepas agak sibuk dengan jadual kelas yang padat. Kelas 3 jam kuliah Kajian Tindakan dan 4 jam Bimbingan dan Kaunseling sudah membuatkan diri ini lali. "Alah bisa tegal biasa bukan?"
Pejam celik, pejam celik, hanya tinggal seminggu sahaja lagi sebelum Praktikum Fasa 3 bakal bermula. Berdebar juga sebenarnya. Walaupun ini adalah praktikum terakhir namun debaran itu masih ada. Dan kali ini, Hana akan mengajar subjek Matematik dan juga Bahasa Inggeris.

"Ya Allah, Kau permudahkanlah bagiku untuk menyampaikan ilmu kepada anak-anak muridku. dan Kau bukakanlah pintu hati mereka supaya mereka mudah menerima ilmu yang disampaikan"

Amin.

Doakan supaya Hana dapat menjalani praktikum selama 3 bulan ini dengan jayanya.. :)

SK DURIAN MAS, MANIR. 26 Januari : Aku Datang

uruskan masa
Hari ini ada terima tetamu di bilik. Berbual lama setelah sekian lama tak berjumpa. Pelbagai cerita dikongsikan bersama. Tengah sembang-sembang tetamu tanya "Hana makan Shaklee ke jual Shaklee ni?" kebetulan pula dia terlihat kotak-kotak Shaklee yanng baru diambil semalam.

"Dua-dua ada. Saya makan dan tolong belikan". sambil tersenyum. soalan ditanya satu demi satu.
dan ESP menjadi tajuk bualan hangat.. Hot hot from bilik . hehe. Dia cakap Hana ni selalu sibuk, sempat lagi buat bisnes. Alhamdulillah, dengan ni juga Hana belajar untuk manage masa dengan lebih baik. Manfaatkan sepenuhnya masa yang ada untuk membantu yang lain. :) yup. My expertise, HELPING OTHERS. :)

If you want someone to listen and ignore, dont find me. But if you want someone to listen and help you. Yes I am here for you. :)


Jadi, malam ni Hana nak kongsikan dengan kawan-kawan dan pembaca blog Hana manfaat dan kebaikan ESP ni.



apa itu ESP?
selalunya kalau disebut ESP, ramai orang akan tahu bahawa ESP ni dalam canister dan kena shake dan sebagainya.

jadi,hari ni Hana nak share banyak lagi details tentang ESP ni. Daily drink untuk breakfast Hana ni. :) Hana ambil untuk kesihatan dan alhamdulillah, kesannya 2 in 1. Sihat dan cantik. hehe :)

ESP ni sebenarnya adalah Energizing Soy Protein. Kalau semua nak tahu, ESP ni sebenarnya telah mendapat pengiktirafan seantero dunia kerana proses ujian klinikal yang dijalankan berkali-kali. Yup. berulang kali. Ini adalah untuk memastikan kualiti protein yang tinggi bersumberkan tumbuhan semula jadi dapat dihasilkan untuk manfaat yang optimum kepada bakal pengguna. dan Hana nak bagitau kat sini, bahawa ESP ni bukan untuk IBU yang MENGANDUNG sahaja tau, tetapi sesuai untuk semua. Lelaki pun boleh minum tau.
Untuk kesihatan boleh. Untuk kecantikan boleh. dan untuk kurus pun boleh. Kurus? Yup. :)

ESP Shaklee ni sentiasa HOT DEMAND dan BEST SELLER. Kejap je beli, dah kena order lagi. sebab ramai yang berminat.

Kenapa ESP menjadi HOT SELLER dan ramai orang mengambil ESP Shakle
1) memberi tenaga, kurang letih dan kesihatan semakin bertambah baik.
2) menjadian kulit muka cantik, gebu, halus dan berseri-seri
3) awet muda- kerana ada asid amino yang penting untuk membina otot, rambut, darah,  
                  organ dan lain-lain.
4) cepat kenyang dan membantu dalam pengurusan berat badan
5) membantu dalam menghilangkan parut jerawat di muka- protein membentuk sel baru dan menyingkirkan sel kulit mati.
                            6) merangsang semula kulit & otot, megurangkan kedutan
7)bagi ibu-ibu MENGANDUNG, ESP bantu perkembangan fetus dan memastikan kesihatan ibu berada pada tahap yang optimum
8) bagi ibu-ibu yang MENYUSU pula, ESP adalah milk booster yang dapat bantu hasilkan susu dengan lebih cepat, lebih pekat.
9) ESP juga membantu menganjalkan semula payudara yang kendur dan mengembalian kecantikan payudara anda.
10) berkesan mengurangkan eczema dan masalah kulit.


ada juga yang pm dan whatsapp/sms Hana, tanya tentang cara ambil ESP dan tahan berapa lama..

Ini cadangan sukatan dan waktu minum ESP
Sukatan : 1 sudu besar ESP + Air kegemaran anda.

macam Hana sendiri, pagi-pagi agak rushing untuk ke kelas. 7.30 dah perlu turun untuk ke kuliah. so, breakfast Hana akan ambil ESP + air suam/air kosong. Memang kenyang. Tahan sampai ke petang. Tapi lunch Hana ambil nasi juga sebab waktu dinner nanti tak perlu ambil nasi dah. Perut orang Melayu. hehe. Nasi tu WAJIB ada. :) Tapi sejujurnya memang best ambil ESP ni, perut takde bunyi-bunyi pelik da. rasa kenyang dan memang kekal bertenaga lama. Kalau tak percaya boleh tanya klasmate Hana, betapa semangatnya bentangkan presentation kat depan. haha.

ESP ni 850g. dan kalau amik satu sudu sehari, boleh tahan 2-3 bulan. Yang Hana sendiri makan setiap hari, beli dari bulan Oktober 2013 hingga Januari 2013 pun tak habis lagi. Tapi kalau ada yang nak tak nak ambil makan malam, boleh gantikan dengan ESP. dan yang penting, pastikan ambil air kosong yang cukup setiap hari.

25 kg berat = 1 liter air



ada juga yang bertanya. "Ada pantang larang tak?" So, kat sini Hana kongsikan terus

tips-tips nak ambil ESP

              => Jangan bancuh dengan air panas/air kafein/ air berkarbonat sebab ini boleh hapuskan nutrisi. jadi rugi la kalau makan setin ESP tapi dengan kopi.
=> gunaan tumblr atau shaker. Kalau takde, boleh je gunakan botol tupperware untuk goncang- goncang/shake bancuhan ESP. Lebih mudah larut dan takde la rasa berketul-ketul (kalau guna sudu je)
=> jangan ambil lebih daripada 3 SUDU sehari kerana akan membebankan buah pinggang untuk proses.


SHAKER SHAKLEE sekarang OUT OF STOCK. kalau ada Hana akan bagitau. dan yup,Hana akan guide semua yang membeli dengan Hana. Jadi, jangan bimbang jangan risau. kalau ada musykil atau terkonfius mana-mana boleh direct tanya sama ada melalui FB/ Email atau whatsapp/sms/. FREE CONSULTATION dan Hana akan share cara-cara makan yang betul. InsyaAllah.



FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!





Shaklee ID : 1073775
019-4025851 (Call, SMS, WhatsApp)
nurfaies16@gmail.com


No comments:

Post a Comment

HRMIS - Kemaskini Diskripsi Tugas

Assalamualaikum semua. Sekarang kebanyakan penjawat akan sibuk mengisi Deskripsi Tugas di dalam HRMIS. Jadi di sini saya nak kongsikan cara ...