Saturday, February 5, 2011

:: Bulan dan Matahari ::



sentiasa ada di atas sana. Lihatlah ke langit!
Aku sekarang adalah Bulan...
Dan tempatku pulang tentulah malam...
Kau tahu betapa setia malam menantiku kembali?
Ya, malam selalu membiarkan ku melakukan apa yang aku suka.
Aku bisa bermain seharian untuk kemudian tertidur dalam pelukannya.

Malam selalu yakin, sejauh apapun bulan berlari, dia tentu akan kembali, 
meskipun hanya untuk merebahkan lelah yang kemudian membuatnya mampu berpetualang di keesokan hari.

Tapi malam tak pernah marah.
Malam selalu menunggu.
Karena malam begitu yakin bahawa hanya ia tempat bulan pulang

Pergilah........
Yang sudah terjadi biarkan saja terus begitu.
Waktu......
hal itu yang tak kan pernah mungkin kita kalahkan.
Waktu yang berlalu ternyata menunjukan bahawa jalan mu bukan jalan ku.

Hadirnya menerangi alam

Kerana kamu adalah siang....
maka carilah mataharimu.....
kerana aku adalah bulan,

dan malam sedang menungguku kembali pulang.


No comments:

Post a Comment

HRMIS - Kemaskini Diskripsi Tugas

Assalamualaikum semua. Sekarang kebanyakan penjawat akan sibuk mengisi Deskripsi Tugas di dalam HRMIS. Jadi di sini saya nak kongsikan cara ...