Wednesday, February 2, 2011

Sayang family saya

Salam..
Alhamdulillah. Everything is going on well. I'm feeling better now. 
[eventhough it hurts sumtimes, but it is ok.]

Be grateful and thankful. Thats what i want to talk about. 

Today is my third day and i'm feeling better now. walaupun dah tiga hari ana tak makan nasi, namun ana bersyukur sebab masih diberikan kekuatan olehNya untuk beribadah dan meneruskan kehidupan. Sakit.. kadang-kadang rasa bersyukur kerana Dia menciptakan 'sakit' kerana dengan ini kita rasa lagi dekat denganNya. Rupanya sakit itu adalah satu nikmat juga. 

Semalam semasa perjalanan balik dari rumah pak ndak, rasa terharu apabila ayah dan emak nak singgah di McD ntuk membelikan ana bubur. Yup. Bubur ayam mcD. Sebab semenjak isnin, hanya air milo dan roti menjadi peneman dan sumber tenaga. Nak makan tak boleh. Mengunyah lagi menyakitkan. Jadi hanya mampu untuk menelan. Bayangkanlah kalau kebiasaan ana makan nasi tengah hari sahaja [bersama rumate tersayang] sudah mengambil masa 10-28 minit , kali ini mungkin sehari suntuk. 


Sebabkan hari dah lewat, dengan ayah yang sudah seharian bekerja terpaksa temankan kami ke alor star, ana berkata " takpela ayah, minum milo dah la. Lagipun da nk dekat pkul 11. Nanti makan berat, gemuk la jadinya".. last2, ana tertidur bersama adik di back seat. 

Tiba-tiba dengar ayah panggil, "Akak, bangun." buka mata. Tiba-tiba jea Tadaa!!! RFC dpan mata.. hurm, patutla sedap jea bau. tak sangka pla ayah berpatah balik untuk beli RFC buat ana. 


Ini sekadar gambar. Kami beli bungkus. Makan di rumah ^^

Semua ada. Yang paling gembiranya adik la. Sebab dapat makan radix, ana hanya makan mashed potato saja. Tapi tak mengapala. Sy suka. Terima kasih ayah, emak.. dan adik terima kasih sebab tolong habiskan. hehehe..




 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku di sini..

Aku mula mencari titik mula. Aku mencari rahmat dan belas ehsan-Nya. Aku mencari kasih-Nya yang sempurna. Dan aku merasakan hati dan jiwa mula bersatu dengan diri yang hilang tadi, mulai tenteram.